Évet értékelt a Mezőföldvíz

Évet értékelt a Mezőföldvíz

Szerző -
Csapó Sándor, a Mezőföldvíz Kft. ügyvezetője. Fotó: Kövi Gergő/Paksi Hírnök
Csapó Sándor, a Mezőföldvíz Kft. ügyvezetője. Fotó: Kövi Gergő/Paksi Hírnök

Jelentős korszak zárult le a Mezőföldvíz Kft. történetében 2016-ban: befejeződött a 2012-es megalakulással kezdődött integrációs folyamat, és a cég végleges működési engedélyt kapott. Ahogy arról már többször beszámoltunk a teljes vízágazat átalakult Magyarországon, ebben a folyamatban szervezték meg a Mezőföldi Regionális Víziközmű Kft.-t is.

– Az új rendszer megszervezésének elemzésére nem elég egy évértékelő nyilatkozat vagy cikk, fogyasztóinkat egyébként is – teljes joggal – inkább az érdekli, hogy mennyiért és milyen minőségű szolgáltatást kapnak – fogalmazott évértékelőjében Csapó Sándor a Mezőföldvíz Kft. ügyvezetője. – Ami a díjakat illeti, leszögezhetjük, hogy minden fogyasztónk nyert. A 2013. évi rezsicsökkentés eredményeként a korábbinál tíz százalékkal olcsóbban kapják a fogyasztók a víz- és csatornaszolgáltatást – fejtette ki.

Arról is beszámolt, hogy az elmúlt években az ivóvíz minőségének javítására több településen, például Gerjenben és Sárszentlőrincen futott le az EU által finanszírozott beruházás, amellyel ihatóbb, egészségesebb ivóvizet tudnak szolgáltatni. Jelentős csatornahálózat-bővítés volt Dél-Fejér megyében, szennyvíztisztító-telep beruházás Előszálláson, Pakson. A régi rendszerek rekonstrukciójára ugyan a szükségesnél kevesebb jutott, de a folyamatos ellátást így is biztosítani tudta a cég.

– Az 50-60 éves csőhálózatoknál a csőtörés, illetve annak elhárítása, sajnos, a normál üzemmenethez tartozik. Itt a szolgáltatás helyreállításának gyorsasága mutatja a szolgáltatás minőségét. A Mezőföldvíz műszaki készenléti szolgálata átlagosan 4-8 órán belül tudja kezelni ezeket a helyzeteket, és nemcsak munkanapokon, hanem munkaszüneti és ünnepnapokon egyaránt – emelte ki. – Az extrém időjárás, a csapadék többször okozott elöntéseket, amelyek a csatornahálózatokat is érintették, de ezekben az esetekben is helytálltak a munkatársak. Meg kell említeni, hogy létfontosságú közműrendszer szolgáltatójaként munkatársainknak először a rendszer működőképességét, áteresztő kapacitását kell helyreállítaniuk, mert ez minden fogyasztóra hatással van, majd ezt követheti az egyes lakossági ingatlanok, családi házak, garázsok, pincék egyedi mentesítése. Egy katasztrófahelyzetben bizony nehéz ezt ott, helyben és azonnal megmagyarázni – mondta el.

– Összességében a szolgáltatás minőségét minden településen mindegyik ágazatban fenn tudtuk tartani, ami a társaság gazdálkodási helyzetében csodaszámba megy – hangsúlyozta.

Míg a fogyasztók nyertek vele, addig a szolgáltatóknál jelentős forráskivonást jelentett a rezsicsökkentés, valamint a víziközmű-ágazatra is kivetett közművezeték-adó és az egyes hivatali-hatósági díjak és ráfordítások emelkedése. Ezek együttes hatása – amellett, hogy hatékonyságnövelést is kikényszerített – a vidéki, már korábban is nonprofit elven működő szolgáltatóknál több mint húsz százalékos fedezethiányt okozott. Ezzel egyidejűleg viszont az energia- és üzemanyagárak csökkenése kisebb megtakarítást eredményezett. A cégvezetés által megtett vállalkozási bevételnövelő és költségcsökkentő intézkedések ellenére a 2015-ös és a 2016-os esztendőt már nem lehetett pozitív eredménnyel zárni, a pénzügyi-gazdasági stabilitás fenntartásához tulajdonosi beavatkozásra, törzstőkeemelésre is szükség volt, összegzett az ügyvezető hozzátéve, hogy 2017-ben az új kihívásokra kidolgozott új stratégiával folytatják a munkát.

Hasonló cikkek