Otthonról foglalhatnak időpontot az ügyintézéshez

Otthonról foglalhatnak időpontot az ügyintézéshez

Szerző -
Szabó Péter Paks polgármestere. Fotó: Szaffenauer Ferenc/Paksi Hírnök
Szabó Péter Paks polgármestere. Fotó: Szaffenauer Ferenc/Paksi Hírnök

Újabb ügyfélbarát szolgáltatást vezetett be az ügyintézésben a Paksi Polgármesteri Hivatal – tájékoztatott Szabó Péter. A polgármester elmondta, az elektronikus közigazgatás bevezetésének egyik első lépése volt, hogy a város nyáron megújult honlapján elérhetővé váltak a lakosságot érintő útfelújítások tervei, a pályázati kiírások, a jelentkezéshez szükséges adatlapok, valamint most már a képviselőtestület üléseinek anyaga is megtekinthető a paks.hu oldalon.

A hivatal most egy ügyfélbarát program alkalmazásával újabb lépést tett az e-közigazgatás további kiterjesztéséhez: a város honlapján megjelenő felületen keresztül foglalhatnak időpontot az ügyfelek, így nincsen már szükség arra, hogy telefonon vagy személyesen egyeztessenek, hanem kényelmesen, otthonukból is megtehetik – mondta Szabó Péter polgármester, hozzátéve, hogy ez a hivatal dolgozóinak munkáját is megkönnyíti.

A polgármester azt is elmondta, hogy a változás egyelőre az igazgatási osztályt – kiemelten az anyakönyvvezetést – érinti. Itt többek között a működési engedéllyel, a hatósági bizonyítvánnyal kapcsolatos teendők intézhetők, de itt adják ki az igazolást a felsőoktatásban nyújtott szociális támogatáshoz és az élettársi kapcsolat elismeréséhez, valamint a hulladékszállítási kedvezményhez is. Itt kell jelentkezni birtokháborítási ügyekben, a talált tárgyakkal és az állampolgársággal összefüggő ügyekben, valamint ide tartoznak a születéssel és az elhalálozással kapcsolatos elintéznivalók is.

Az időpontfoglaláshoz regisztrálni kell a www.paks.hu honlapon. Ezt a hivatal fülre kattintva, majd az ügyintézés – időpontfoglalás menüpontot választva tudják megtenni, a regisztrációhoz nevet, e-mail címet, valamint telefonszámot kell megadni, utóbbira a kapcsolattartáshoz lehet szükség. A lefoglalt időpontra érkező ügyfélnek az információs pultnál kell jelentkezni. A rendszer 30 percet szán egy ügyfélre, és 10 perc késést tud tolerálni.

Szabó Péter polgármester úgy tájékoztatott, hogy a tervek szerint januártól fokozatosan kiterjesztik ezt a lehetőséget a hivatal más osztályaira is.