Az ESZI a legsikeresebb alapítványi fenntartású szakgimnázium

Az ESZI a legsikeresebb alapítványi fenntartású szakgimnázium

Szerző -
Tanóra az ESZI-ben. Fotó: Vida Tünde/Paksi Hírnök
Tanóra az ESZI-ben. Fotó: Vida Tünde/Paksi Hírnök

Ismét előkelő helyen szerepel a paksi Energetikai Szakgimnázium és Kollégium a középiskola választást segítő, napokban megjelent ranglistákon. A Nők Lapja Iskolaválasztó kiadvány összeállítása szerint az ESZI a legsikeresebb alapítványi fenntartású szakgimnázium.

Harmadszor jelent meg a Nők Lapja Iskolaválasztója. A lap  a „120 legsikeresebb középiskola” címmel közöl rangsort, itt a paksi ESZI saját kategóriájában, az alapítványi szakgimnáziumok között az első. Ebben a kategóriában 118 intézmény munkáját, eredményeit vetették össze.

Ám – mint Horváthné Szűcs Marianna, az ESZI Intézményfenntartó és Működtető Alapítvány ügyvezetője felhívta a figyelmet – iskolájuk az ország összes szakgimnáziumi intézményét tekintve is a legmagasabb pontszámmal büszkélkedhet. A KSH adatbázisa szerint ez 744 állami, alapítványi, egyházi szakgimnáziumot jelent.

Már ötödik éve készít a HVG hasonló összevetést. A „HVG 100 legjobb gimnázium és szakgimnázium 2018” című kiadványa alapján is élmezőnyben szerepel az atomerőmű bázisiskolája. Itt minden alapítványi intézményt egy kategóriában minősítettek. Ennek alapján az ESZI az előkelő 9. helyen szerepel, a környezetvédelem szakmai rangsorban pedig 5. helyet ért el. A paksi iskolán kívül csupán egy Tolna megyei intézmény került a legjobb száz közé, a szekszárdi Garay Gimnázium saját kategóriájában 55.

– Az iskolánk évek óta nagyon jól szerepel, de az idei összevetésben – ami a tavalyi év munkáját tükrözi – fantasztikusak az eredményeink. Azt gondolom, nagyon büszke lehet Paks városa, az alapító Paksi Atomerőmű, a kuratórium élén Mittler Istvánnal és az ESZI minden dolgozója – húzta alá Horváthné Szűcs Marianna.

Csanádi Zoltán, az intézmény vezetője azt mondta, hogy a két kiadvány szakértők által készített összevetése során figyelembe vették az érettségi eredményeket matematika, magyar, történelem, idegennyelv tantárgyakból és a 10. évfolyamban végzett matematika és szövegértés kompetenciamérés eredményeit. A két szempontrendszer eltér ugyan, de hasonló szellemű, az értékelésnél még olyan szempontok is szerepet játszottak, mint az OKJ technikusi végzettség, a felvételi eredmények, az iskolai ellátottság humánerőforrás, eszközellátottság és internetelérés tekintetében.

Az ESZI Intézményfenntartó és Működtető Alapítvány mindkét eredmény okán nagyon büszke a diákjaira, az összes ESZI-ért munkálkodó pedagógusra és dolgozóra – értékelte Mittler István, az alapítvány kuratóriumának elnöke külön kiemelve a szeptemberben búcsúzó korábbi igazgató, Szabó Béla és az intézmény élén őt követő Csanádi Zoltán munkáját. – Köszönet illeti az alapító Paksi Atomerőművet a folyamatos támogatásért, ami a kiemelkedő oktatási hátteret biztosítja a szakképzésben – fogalmazott. Hozzáfűzte, nemcsak komoly visszajelzést, hanem hatalmas motivációt is jelent a mostani minősítés és fontos üzenet a középiskolát választó diákok és szülők számára.